Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Miért is érdemes D-vitamint szednünk?

Azt tudjuk, hogy nélkülözhetetlen az egészséges csontrendszer és fogazat kialakulásához és fenntartásához, mivel segíti a kalcium és a foszfát beépülését. Ezért is adjuk már egészen pici kortól a kisbabáknak, hogy biztosítsuk az egészséges fejlődésüket.

És azt is, hogy az UV fény hatására keletkezik a bőrünkben, ezért mindenkinek érdemes naponta legalább 15-20 percet napsütésen tartózkodni, úgy, hogy minél nagyobb testfelületen érje nap.

Amit viszont érdemes még tudni róla:

A D-vitamin bevitelünknek táplálkozással csak kis részét tudjuk fedezni. Élelmiszerek közül megtalálható a tejben, tejtermékekben, halakban, tojássárgájában, de még a borjú- és marhahúsban is. De sajnos ez nem elegendő, ahhoz, hogy a szükségleteinket fedezzük.

Őszi-téli időszakban körülbelül 10 emberből 9 D-vitamin hiányos lesz

Idősebb korban csökken a bőr D-vitamin szintetizáló képessége, ezért egyre többször fordul elő D-vitamin hiányos állapot.

D-vitamin hiány sajnos több kórkép hátterében is állhat vagy súlyosbíthat rajta, többek között autoimmun megbetegedések, bizonyos daganatok, szív- és érrendszeri elváltozások ás akár az elhízás és cukorbetegség is ezek közé tartozik.

A csontrendszeren kívül még az emberi test számos folyamatában részt vesz.

Újabb kutatások szerint szükséges az izomrendszer hatékonyabb működéséhez. Sikerült bebizonyítani, hogy D-vitamin hiányos esetekben D-vitamin tartós szedésével csökkent a vizsgálatban résztvevők fizikai fáradtsága-izomfáradtsága. Szedésével javítható az izomsejtek aerob anyagcseréje.

Serkenti a fertőzésekkel szembeni védekezőképességünket. Számos, az immunrendszerünk működésért felelős sejt képződésében lényeges szerepet tölt be.

Mennyit érdemes szedni belőle:

A javasolt felnőtt dózis 1500-2000 NE, de ennél jóval nagyobb adagok folyamatos szedése mellett sem mutattak ki semmilyen káros mellékhatást.

Tartalomhoz tartozó címkék: aktuális